Friday, May 24, 2019

Professor Dr. Reda El Sayed Mahmoud Hegazy | الاستاذ الدكتور/ رضا السيد محمود حجازي || C.V||WHO IS ?

Professor Dr. Reda El Sayed Mahmoud Hegazy 
Current Post: Head of the General Education SectorMinistry of Education - Egypt and Professor Dr. of Curriculum and Learning Methods  at the National Center for Examinations and Educational Evaluation (NCEEE) 
I started  my Career as a high  school chemistry teacher. 
Occupied several posts that include : 
-Vice president of General Authority for Literacy and Adult Education  in Egypt (EAEA) 
-Vice president of Professional Academy for Teachers (PAT) 
-Director of the Regional Centre for Adult Education (ASFEC) at Sirs El-Layyan.as category 2 center for unesco  
-Committee member of developing the National standards for Education in Egypt. 
-Editor of science Text Books 
- Preparation of many academic researches in ‎methodology, training and adult education.‎ 
- Supervising and discussing  many master's and  ‎Ph.D.‎ 
Professor Dr. Reda El Sayed Mahmoud Hegazy,الاستاذ الدكتور, رضا السيد محمود حجازي,reda hegazy ,رضاحجازى,دكتور رضا حجازى
Professor Dr. Reda El Sayed Mahmoud Hegazy | الاستاذ الدكتور/ رضا السيد محمود حجازي 

الاستاذ الدكتور / رضا السيد محمود حجازى - Professor Dr. Reda El Sayed Mahmoud Hegazy
يشغل حاليا منصب وكيل أول وزارة التربية والتعليم - رئيس قطاع التعليم العام , وأستاذ المناهج وطرق التدريس بالمركز القومى للامتحانات والتقويم التربوى , ورئيس مجلس ادارة إدارة المركز الاقليمى لتعليم الكبار التابع لمراكز اليونيسكو
بدأ حياته المهنية معلما لمادة الكيمياء بالمدارس الثانوية وشغل عدة مناصب منها نائب رئيس الهيئة العامة لمحو الأمية وتعليم الكبار
ونائب رئيس الأكاديمية المهنية للمعلمين ومدير المركز الأقليمى لتعليم الكبار بسرس الليان وهو مركز من الفئة الثانية لمراكز اليونيسكو
وعضو لجنة إعداد المعايير القومية للتعليم وقام بتأليف العديد من الكتب الدراسية ونشر له عدد من البحوث الأكاديمية فى مجال المناهج والتقويم والتدريب
وناقش وأشرف على العديد من رسائل الماجستير والدكتوراه بالجامعات المصرية
كما شارك بتمثيل مصر فى العديد من المنتديات والمؤتمرات العالمية

No comments:

Post a Comment